منو
 صفحه های تصادفی
روشهای پیشگیری و مبارزه غیر شیمیایی
کلاچ
ترخون
سلطنت فتحعلی شاه
آلبیت
اخبار عامه درباره آیه تطهیر
تکنیک حفاری
حرمت مؤمن
تیره پانداناسه
نان لواش
 کاربر Online
715 کاربر online
 : فیزیک
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه فیزیک 3 ستاره ها ارسال ها: 2228   در :  دوشنبه 09 اسفند 1389 [09:26 ]
  نسبت تراکم برای موتور اتومبیل‌های امروزی
 

نسبت تراکم برای موتور اتومبیل‌های امروزی


موتور بنزینی که در اتومبیل‌ها و بسیاری انواع دیگر ماشین‌آلات مورد استفاده قرار می‌گیرد مثال آشنایی از ماشین گرمایی است.

حال کارایی گرمایی آن را در نظر می‌گیریم. در یک موتور بنزینی ، ابتدا آمیزه‌ای از هوا و بخار بنزین از سوپاپ مکش باز وارد سیلندر می‌شود در حالی که پیستون پایین می‌رود و حجم سیلندر از کم‌ترین مقدار V (وقتی پیستون کاملاً در بالاست) به بیش‌ترین مقدار آن rV (وقتی پیستون کاملاً در پایین است) افزایش می‌یابد.

کمیت r نسبت تراکم نامیده می‌شود ؛ برای موتور اتومبیل‌های امروزی این مقدار نوعاً 8 تا 10 است. در انتهای مرحله‌ی مکش سوپاپ مکش بسته می‌شود و آمیزه‌ تقریباً به طور بی‌دررو در طی مرحله‌ی تراکم تا حجم V متراکم می‌شود.

سپس آمیزه با جرقه‌ی شمع آتش می‌گیرد ، و گاز گرم شده تقریباً به طور بی‌دررو منبسط می‌شود و به حجم rV برمی‌گردد ، پیستون را می‌فشارد و کار انجام می‌گیرد ، این مرحله‌ی قدرت است. سرانجام سوپاپ خروجی باز و محصول سوخت به خارج فشار داده می‌شود (در طی مرحله‌ی تخلیه) و سیلندر برای مرحله‌ی مکش بعدی آماده می‌گردد.

  امتیاز: 0.00