منو
 صفحه های تصادفی
هوش و اندازه‌گیری آن
حکومت سلجوقیان، دورانی از عظمت و ثبات نسبی
عمده الدین فضل بن محمود
انسان ، طالب کمال مطلق
نتایج جنگ آق دربند سرخس
آزمایشهای احتراق
چگونگی تغییرات نخستین انرژی یونش در یک دوره
مدارتقویت کننده صوت
دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد
لپیدولیت
 کاربر Online
838 کاربر online
 : فیزیک
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline دبیر گروه فیزیک 3 ستاره ها ارسال ها: 2228   در :  شنبه 15 تیر 1392 [06:33 ]
  کنت ویلسون و یادگیری فیزیک مبتنی بر پژوهش
 

کنت ویلسون و یادگیری فیزیک مبتنی بر پژوهش

کنت ویلسون، فیزیکدان نظری ایالات متحده‌ی آمریکا و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل در سال 1982، در بهار 2013 در سن 77 سالگی درگذشت. او به خاطر نظریه‌اش در مورد پدیده‌های بحرانی مربوط به گذار فاز، جایزه‌ی نوبل در سال 1982 را از آن خود کرد.

ویلسون در 8 ژوئن 1936 در ماساچوست به دنیا آمد. او فرزند شیمیدان برجسته‌ی دانشگاه هاروارد، ای برایت ویلسون بود. پس از اتمام تحصیلات خود در مقطع لیسانس در رشته‌ی ریاضی از دانشگاه هاروارد در سال 1956، دکترای خود را در رشته‌ی فیزیک نظری از مؤسسه‌ی فناوری کالیفرنیا در سال 1961 تحت نظارت موری گل‌من ، فیزیکدان نظری و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل در آینده، دریافت نمود.

او پس از یک سال کار در آزمایشگاه فیزیک ذرات در سرن نزدیک ژنو، در سال 1963 به دانشگاه کرنل پیوست. او بیشتر زندگی حرفه‌ای خود را در آنجا باقی ماند. بعدها به سمت مدیریت مرکز کرنل برای تئوری و شبیه‌سازی در علوم و مهندسی منسوب شد که اکنون تحت عنوان مرکز کرنل برای محاسبات پیچیده شناخته شده است.

ویلسون در سال 1988 به دانشگاه ایالتی اوهایو ملحق شد و در آنجا یکی از اعضای اصلی در پروژه‌ی اصلاحات آموزشی بود که بودجه‌ی آن توسط بنیاد ملی علوم تامین می‌شد. نام آن «کشف پروژه» بود و هدف از انجام آن توسعه‌ی بیشتر روش‌های یادگیری فیزیک مبتنی بر پژوهش، در مدارس بود.

  امتیاز: 0.00