در ایران شغل چیزی سوای تحصیلات است.
پول در آوردن راههای مختلفی دارد!!!
مسئولیت و تعهد چیز دیگری هست.
معلم موفق کسی نیست که مدرک بالایی دارد یا سابقه زیاد.
کسی هست که تعهد دارد ،
به کارش ایمان دارد و شغل خودش را صرفا برای تامین معاش خودش انتخاب نکرده است.
پس رضایت شغلی هم نمیتواند موفق بودن یک معلم را تضمین کند. البته تاثیری دارد.
تدریس ذوق و اشتیاق میخواهد با تفکر صرفا مالی نمیشود موفق بود.
متاسفانه الان رضایت شغلی را در میزان دریافتی بالا میبینند که یک فاجعه برای بخش آموزشی و پرورشی جامعه هست.
در ایران نر هر زمینهای عرضه و تقاضا با مشکلات عدیدهای مواجه است.
مثلا ه تعداد n تا دانشجو میپذیرد، به تعداد m تا فارغالتحصیل سالانه دارد
ولی پذیرش با معیارهای سلیقهای و شخصی حتی به وسط مسئولین رده بالای مملکت،
به تعداد k میباشد که هیچ با هم همیخوانی ندارد.
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
خیلی کارها هست هم برای پولدار شدن و هم کارهایی که انجامش در توان خیلیها هست و بهشون علاقه هم دارند.
اگر واقعا کارکن باشه براش معرفی میکنم.
اجبار و تعهد مثل جبر و اختیار میمونه
که من در هر دو دومی را ترجیح میدهم حتی در بدترین شرایط.
یادمون باشه که هرگز اجبار تعهد نمیاره اما تعهد اجبار میاره!!!
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
توی شبکه خیلی به ژاپن چسبیدهاند،
آیا واقعا ارزش این را دارد که بخاطر (تکنولوژی و صنعت) همه چیزمان را از دست دهیم و به رسیدن به ژاپن فکر کنیم.
درست هست که نظام آموزشی و مدیریت و تخصص و توزیع و ... در ژاپن بهتر از ایران هست اما حس عاطفه بین دبیر و دانش آموز که بهترین خط انتقال مطالب و دادهها به ذهن دانش آموز میباشد حرف اول را ایران در دنیا میزند.
با این حال حتی این حس را بایستی نهادینه و سیستماتیک کرد.
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
وقتی اعلام می کنند که یک مبلغی ... به معلمان تعلق می گیرد چرا به تمام کارکنان دولت تعلق نمی گیرد .
آیا به نظر شما این مقدار که برای بازنشسته ها اعلام کردند آنها را راضی نگه میدارند ولی باز هم آنها خدا را شکر می کنند و از خودشان هیچ نارضایتی نشان نمی دهند .
بیاییم سعی کنیم به کارکنان ما که سالها تلاش کرده اند و حالا بازنشسته شده اند فکر بیشتری در مورد آنها بکنیم
به امید روزهای بهتر برای تمام کارکنان ...
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
وقتی که شما می گو یید تعهد ، آیا این کلمه برای کسی که کار میکند به قول معروف نان و آب می شود و آیا شما فکر می کنید که کسی که کارمند است با این حقوق زندگی میکند به اجبار دارد این کار را انجام نمی دهد .
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
یادمون باشه که هرگز اجبار تعهد نمیاره اما تعهد اجبار میاره!!!
>وقتی که شما می گو یید تعهد ، آیا این کلمه برای کسی که کار میکند به قول معروف نان و آب می شود و آیا شما فکر می کنید که کسی که کارمند است با این حقوق زندگی میکند به اجبار دارد این کار را انجام نمی دهد.
البته اجباری که شما میگویید برای داشتن تعهد نیست، برای زنده ماندن هست نه زندگی کردن.
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
ناشناس
در : دوشنبه 10 بهمن 1384 [07:18 ]
> نظام آموزشی . . .
دارا
البته هر موردی را نه میشود گفت که معلم تعهد دارد و نه میشود گفت که ندارد ، معلمی که حرفه معلمی را انتخاب کرده در میان چیز های دیگر به آن علاقمند تر بوده است و میدانیم که بیشتر معلمین درستکار و کوشا هستند .
حقوق و مزایای یک معلم را نباید به داشتن تعهد و عدم تعهد او قلاب کرد اگر معلمی استاندارد های آموزش و پرورش را دنبال نمیکند باید دید چرا نمیکند و آن مسئله را بر طرف کرد .
برای اینکه معلمی کارش خوب باشد با مخارج گران و حقوق کم و عدم توانایی برای تامین معیشت نخواهد توانست با فراغت کمبود هایش را رفع کند و بجای مطالعه باید دنبال نان بدود . حقوق کم میدانیم یک معلم خوب را میتواند کیفیتش کارش را پایین بیاورد .ماحصل سخن اینکه حقوق و مزایای معلم باید جدا بررسی شود و نباید معلم در مضیقه باشد ؛ در مضیقه بودن کیفیت کار همه را خراب میکند و فقط معلم نیست که آسیب میبیند ، پس به حقوق معلم نمیشود بی توجهی کرد . اگر معلم کمبود های دیگری دارد باید آنها هم جدا بررسی شوند .
در یک نظام آموزشی هم مقام های بالا باید کارشان را درست انجام بدهند و هم معلمین باید حمایت بشوند .
ما برای نظام آموزشی خود پول کافی خرج نمیکنیم زیرا شرایطی بوجود آورده ایم که فارغ التحصیل تولید کننده هیچ چیزی نیست و اگر هم بود با این وضعیتی که داریم کسی کالای ما را نمیخرد .
وضعیت مسکن و خوراک و پوشاک او را باید تامین کرد و حد اقل ها را برای او فراهم کرد و نگذاشت که معلم برای نانش دوندگی کند و آخر هم وضعش تامین نشود .
سابق برای فرهنگیان خانه های سازمانی داشتیم که حد اقل ها را به عده ای از آنان میداد همان روش ها برای معلمی که تاره وارد کار شده بد نیست .معلم هم در طی سالهای کار با اخذ رتبه باید بتواند وضعش را بهتر کند و اگر نخواست در خانه سازمانی نماند .
اگر از معلم تعهد انتظار داریم باید بتوانیم تعهد را به او نشان دهیم بی تعهدی به او او را متعهد نخواهد کرد .
معلمین امکانات، آزمایشگاه و وسایل آن ، حمایت لازم، وسایل گفتاری و شنیداری ، فضا ، کتابخانه ، زمین و سالن و امکانات ورزشی لازم دارند اگر یک نظام آموزشی اینها را پشت گوش بیندازد معلم این اخلاق و شخصیت و الگو گرفتن را از که باید بیاموزد .شغل های بالا باید خود انسانهای قابلی باشند تا در معلم انگیزه بوجود بیاید و معلم برای عقب نماندن از گروه به کوشش خود بیفزاید و با رشد خود کاری کند که برازنده آن نام باشد .
باید شغل معلمی را گیرا کرد و به معلم اهمیت داد ، مدارس را بایدخوب و با کیفیت و محیطی گرم و گیرا طراحی کرد تا معلم احساس غرور بکند و خود را کلید دار فرهنگ میهن خود بشمارد نه اینکه خود را دنباله رو و فردی بی ارزش بداند .اینها همه امور مهمی هستند که از افکار کوچک هیچ موقع بیرون نخواهد آمد . اگر این کار ها را ما لیاقتش را داشته باشیم که انجام دهیم معلم با شوق و ذوق بسیار خانه را بسوی مدرسه ترک خواهد گفت و نتیجه آن هم در یادگیری دانش آموز تاثیر خواهد داشت . سازماندهی این تشکیلات از عهده افکار کوچک و خرد هیچ وقت بیرون نمیایند .
امتیاز: 0.00
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!