اگر ممکن هست به این سوال بصورت عامه فهم جواب دهید.
با تشکر
امتیاز: 0.60
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
ناشناس
در : سه شنبه 15 شهریور 1384 [11:23 ]
> یک سوال اساسی
دارا
واله طبق فرموده قرآن او زاییده نشده و زاینده نیست بلکه خود آفریدگار است و آفریننده - اما این روز ها مثل اینست که بعضی از آفریدگان کار پرستش را رها کرده و و خود را آفریدگار میپندارند و فرا تر از قرآن احکامی صادر میکنند که آفریدگار آنها را نخواسته است . حکیم فردوسی میفرماید:
" به بینندگان آفریننده را نبینی مرنجان دو بیننده را "
امتیاز: 0.20
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
من تا امروز ، موفق به خوندن کتاب مذکور نشدهام و از بحث مطرح شده در آن فعلا اطلاعی ندارم. ولی تا آنجا که میدونم ، خدا ( خود آی ) یعنی کسی که خودش به وجود آمده .
آنچه مسلمه و هر روز حداقل 10 مرتبه آن را بر زبان جاری میکنیم ، اینه که ( لم یلد و لم یولد ) نزائیده و زاییده نشده است.همه موجودات بالاخره زمانی خواهند مرد ، ولی او ( خودآی یکتا ) یگانه بینیاز مطلقی است که نه ولادتی برای اوست و نه مرگی .
من که هر چی فکر میکنم نمیتونم ریشه بهوجود اومدن این ترکیب یعنی (خدای خدا) راپیدا کنم. آخه خودآی خودآی یعنی چی؟ ما داریم میگیم خدا ، ( خودآی ) یعنی قبول داریم که این موجود ( وجود مطلق ) خودش به وجود اومده ، بعد داریم دنبال یه خالق براش میگردیم. یعنی در عین حال که یه چیزی رو میپذیریم ، همزمان همان چیز را نقض میکنیم.
ما باید تکلیفمان را با خودمان مشخص بکنیم، یعنی بالاخره ما یا باید خود مطلب رو بپذیریم یا نقیض اونو .
شما که این موضوع رو مطرح کردید ، نظر خودتون در این مورد چیه؟ لطفا خودتون هم اظهار نظر کنید تا استفاده کنیم. با تشکر.
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
سلام!شاد باشید که عید است و ...
امام سجّاد -که جان عالم به فدایش باد- در یکی از مناجات هایش با خداوند متعال می فرماید(مضمون مناجات این است):خدایا!من در کلبۀ فقیرانۀ خود چیزی دارم که تو در نزد خود نداری.من چون تویی دارم و تو چون خودت نداری!
از این مناجات زیبا می فهمیم که خداوند متعال خدایی نداشته و ندارد و نخواهد داشت،و "خدای خدا" در مجاز و در واقعیّت وجود ندارد . امام سجّاد -درودخدا و رسول وآلش بر او- معصوم است،کلامش حق است و حق یعنی کلام او. پس "خدای خدا" نه در خیال نه در واقعیّت وجود ندارد!
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
سلام!شاد باشید که عید است و ...
امام سجّاد -که جان عالم به فدایش باد- در یکی از مناجات هایش با خداوند متعال می فرماید(مضمون مناجات این است):خدایا!من در کلبۀ فقیرانۀ خود چیزی دارم که تو در نزد خود نداری.من چون تویی دارم و تو چون خودت نداری!
از این مناجات زیبا می فهمیم که خداوند متعال ، خدایی نداشته و ندارد و نخواهد داشت،و "خدای خدا" در مجاز و در واقعیّت وجود ندارد . امام سجّاد -درودخدا و رسول وآلش بر او- معصوم است،کلامش حق است و حق یعنی کلام او. پس "خدای خدا" نه در خیال نه در واقعیّت وجود ندارد !
امتیاز: 0.00
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از
صفحه قبلی
اقدام کنید.
از همکاران بزرگوار و دوستان عزیز بخصوص حاج آقا حقیقت صمیمانه تشکر میکنم که نمونه جالبی را ارائه دادند.
البته جا داشت که دوستان پیرامون احاطه و محیط بودن خداوند بر عالم و اینکه چیزی نمیتواند محیط بر خداوند شود و اگر باشد آن موجود خداوند مقتدر هست و ... نیز بحثهایی صورت میگرفت.
حالا که چنین هست چرا میگویند:
خدا در ظرف ادراک ما نمیگنجد.
امتیاز: 0.00
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامهريزی آموزشی
شبکه ملی مدارس ایران رشد
شما باید یک عنوان و متن وارد کنید!