منو
 صفحه های تصادفی
الکترود شناساگر فلزی
واکنش برگشت پذیر
آسیب های ورزشی
در « ذوحَسَم » نماز گزار لشگریان حر با امام
ورود الکترون ها در اوربیتال ها و تشکیل جدول تناوبیII
انسولین
آمریکیوم
امام رضا علیه السلام و آشنایی با زبانهای مختلف
سرطان پوست
الگوی مصرف انرژی
 کاربر Online
568 کاربر online
 : باشگاه دانش آموزی
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline کیانی 3 ستاره ها ارسال ها: 244   در :  شنبه 21 آبان 1384 [11:29 ]
  حرف دانش آموزی . . .
 

باسلام

برخی از دانش آموزان این نکته را متذکر می شوند که چرا برخی از معلمان ما با اینکه داری مدرک تحصیلی بالایی هستند ولی نمی توانند مطلب را خوب به دانش آموز خود بفهمانند . " امّا این را هم بگوییم که معلومات ( اطلاعات ) معلمان ماخیلی بالامی باشد . "

واقعا"علت این موضوعی که دانش آموزان مطرح می کنند چیست ؟

  امتیاز: 1.80     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline مهدی سالم 3 ستاره ها ارسال ها: 552   در :  یکشنبه 22 آبان 1384 [07:57 ]
  >حرف دانش آموزی . . .
 

سلام

درک مفهومی یا شهودی بسیار با داشتن مدرک علمی متفاوت است.

انیشتین در مورد فراگیری نظریه نسبیت می گوید:
نظریه نسبیت بسیار آسان است. آنقدر ساده که می توانم حتی آنرا به دانش آموزان دبستانی یاد بدهم. ولی این استاد ها هستند که آنرا سخت جلوه می دهند!

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline علی هادی 3 ستاره ها ارسال ها: 469   در :  یکشنبه 22 آبان 1384 [08:37 ]
  > حرف دانش آموزی . . .
 

یک ریاضیدان معروف جمله ای دارد که به این مسئله در مورد درس ریاضیات اشاره میکند که میتوان آن را به تمام علوم و نیز به تمام مقاطع تحصیلی بسط داد.این جمله چنین است:
ریاضیاتی که ریاضیدانان با آن کار میکنند با ریاضیاتی که برای تدریس به کودکان لازم است فرق دارد.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline حسین خادم 4 ستاره ها ارسال ها: 1813   در :  یکشنبه 22 آبان 1384 [13:25 ]
  > حرف دانش آموزی . . .
 


معلمی یک هنر هست هنری که از طریق روابط ریاضی و مثالهای علمی میخواهد برنامه عملی زندگی به دانش آموزان یاد دهد.

پس خودمان را به این هنر تجهیز کرده و خاک را به هنر کیمیا کنیم.

این رمز توفیق برای مدیران ، دبیران ، دانش آموزان و در کل مدارس است.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  سه شنبه 24 آبان 1384 [14:45 ]
  > حرف دانش آموزی . . .
 

سلام آقای خسروشاهی:
بحث کردن با شما را دوست دارم.
مخصوصا وقتی با هیجان می نویسی
رستی چه را در مورد cnn دیگر جواب من را نمی دی چرا آن را حذف می کنید من حرف نا مربوط نزده بودم
راستی چرا به شما یدفعه حمله می کنند من فکر می کنم شما سرشار از معلومات هستید
یک بحث جزاب راه بیندازید تا کمی بیشتر بتوان مغز کوچکمان را فعال کنیم
با تشکر از تعیید کننده

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline محمدنیای 2 ستاره ها ارسال ها: 32   در :  چهارشنبه 25 آبان 1384 [17:16 ]
  > حرف دانش آموزی . . .
 

سلام


چرا شما در بحث دانش آموزی موضوعات غیر از آن را می پردازید .

درست است که معلمان ما تجربه کاری زیادی دارند . اما این دلیل بر آن نمی شود که ما بگوییم چون آنها تجربه دارند پس خوب درس می دهند من خودم دوران تحصیل خود را به اتمام رسانده ام واین را هم بگوییم که شاگرد تنبلی هم نبودم ، بعضی از معلمان ما روش تدریس را خوب نمی دانند اما این نکته را هم بگوییم که معلو مات بالای هم دارند. و اما این روش های تدریس معلمان ما باعث می شود که دانش آموزان ما غیر از کلاس درس خودشان با یک هزینه ای به کلاس های درسی بیرون از مدرسه هم بروند .

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline حسین خادم 4 ستاره ها ارسال ها: 1813   در :  پنج شنبه 26 آبان 1384 [06:54 ]
  > حرف دانش آموزی . . .
 

با سلام

این بحث هم دانش آموزی هست و هم معلمی اما جای جفتشون در این بحثها خالی به نظر میرسد.

یه کاری بکنیم فضا را برای دبیران و دانش آموزان بیشتر از اینها باز کنیم تا خودشان بگویند و بشنوند و به جمع بندی هم برسند.



  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   ناشناس   در :  جمعه 27 آبان 1384 [19:52 ]
  > حرف دانش آموزی . . .
 

سلام
این امر علل متفاوتی دارد: 1 /بیان معلم ها باهم متفاوت است و وقتی دانش اموزان به بیان معلمی عادت کرده باشند به نظرشان معلم بعدی خوب تدریس نمی کنند
2/بی تجربگی معلم ها
3/و4/و5/و..........

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline مهدیار نوید 3 ستاره ها ارسال ها: 500   در :  شنبه 28 آبان 1384 [13:54 ]
  >حرف دانش آموزی . . .
 

واقعا"علت این موضوعی که دانش آموزان مطرح می کنند چیست ؟

همه راجع به مهارت های معلمی گفتند.
من هم می گویم معلم بجز دانش باید "معلمی" هم بلد باشد.

اما واقعا یادگرفتن به خود دانش آموزان ربطی ندارد؟؟

حتما معلم باید خیلی مهارت داشته باشد تا دانش آموز خوب یاد بگیرد؟

پس چرا در هر کلاسی نمره های خوب و بد داریم؟

مگر معلم برای همه یکسان نبوده؟

فرق بین دانش آموزان چیست؟


  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline بابک خسروشاهی 3 ستاره ها ارسال ها: 473   در :  یکشنبه 29 آبان 1384 [04:06 ]
  > حرف دانش آموزی . . .
 

سلام

تعلیم و تعلم یک ارتباط دو سویه است، و نمی توان این دو را از هم جدا کرد.
همانطور که استعداد و پشتکار و مهارتهای مطالعه دانش آموزان در میزان پیشرفت فردی آنها موثر است، مهارتهای تدریس و حوصله و علاقه آموزگار هم در میزان پیشرفت کلاس موثر می باشد.

  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline احمدرضا خسروی 3 ستاره ها ارسال ها: 72   در :  یکشنبه 29 آبان 1384 [07:14 ]
  > حرف دانش آموزی . . .
 

دو تا معلم در مدرسه داریم یکی فوق لیسانیس محض از شریف و دیگری لیسانس از تربیت معلم.معلم دوم که معلم جبر است به مراتب بهتر درس می دهد و معلم لول که هندسه درس می دهد در فهم دانش اموز مانده است.
علت را از خود معلم دوم پرسیم که چرا شما به عنوان معلم خوب ومفهومی بین دانش آموزان مطرحید؟
جواب داد من بیشتر از اینکه روی جبر کار کنم بیشتر روی روشهای یادگیری کار کردم و دوم خودم از دید دانش اموز درس را یاد گرفتم.
معمولا هم دیده ایم یه سری مطالبی را دانش آموزان بهتر درس می دهند!!!!!


  امتیاز: 0.00     
برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید.   کاربر offline محمدنیای 2 ستاره ها ارسال ها: 32   در :  یکشنبه 29 آبان 1384 [14:39 ]
  > حرف دانش آموزی . . .
 

سلام


هر معلمی شیوۀ تدریسی را برای او راحت تر است بر دیگر شیوه های ترجیح می دهد . امّا می توان گفت ، هیچ شیوه ای از حیث برخورداری از روش های تشخیص تفاوت های میان دانش آموزان ، برسایر روش های تدریس ارجحیت ندارد .
آنچه که اهمیت دارد این است که برای هر درس شیوۀ تدریسی به کار بسته شود .

  امتیاز: 0.00